Johnnie Walker Blue Label lanceert The Gentleman’s Wager II met Jude Law, een korte film over het plezier en het onverwachte genoegen van geven

JOHNNIE WALKER BLUE LABEL, de ongeëvenaarde Schotse blended whisky, lanceert het tweede deel uit zijn filmreeks The Gentleman’s Wager. Acteurs Jude Law en Giancarlo Giannini, beiden genomineerd voor Oscars, met aan hun zijde de gevierde Chinese actrice Zhao Wei, spelen de hoofdrol in een verhaal over een man die bewijst dat dankbaarheid je heel ver kan brengen. De film ging in première in de fabelachtige villa net buiten Rome waar de film is opgenomen, met Jude en Giancarlo als gastheren.

The Gentleman’s Wager II, geregisseerd door de Britse Jake Scott, vertelt het verhaal van twee mannen die een weddenschap aangaan om een kostbare vintage racewagen, de wonderschone Delahaye 135S Classic. Deze prachtige trofee is bovendien een erfstuk van de Walker-familie, die de auto sinds eind jaren 30 bezit.

We volgen Laws pogingen om de weddenschap te winnen. De dankbaarheid die hij toont aan iedereen die hem helpt en het plezier dat hij hieraan beleeft, zorgen ervoor dat hij slaagt.

The Gentleman’s Wager II is het vervolg op de eerste film uit de serie van JOHNNIE WALKER BLUE LABEL, die in 2014 internationaal een groot succes was.  In de film maken ook Formule 1-helden Mika Häkkinen en McLaren Honda-coureur Jenson Button hun opwachting.

Over de film zegt Law: 'Het is geweldig om achter het stuur te mogen zitten van de tweede Gentleman's Wager.  Ik heb ervan genoten om opnieuw tegenover Giancarlo te staan en samen te werken met de getalenteerde Zhao.  Tel daarbij op dat ik in de Delahaye 135S door de glooiende heuvels van Italië naar Monaco mocht racen... tja, ik beschouw mezelf als een zeer gelukkig man!

De Global Brand Director van JOHNNIE WALKER, Guy Escolme, voegt hieraan toe: 'Met veel vreugde lanceren we The Gentleman’s Wager II van JOHNNIE WALKER BLUE LABEL. Deze film, met Jude, Giancarlo en Zhao, vormt het perfecte vervolg op het oorspronkelijke verhaal.  Johnnie Walker heeft altijd symbool gestaan voor persoonlijke vooruitgang, en dat draagt deze film uit. We zijn dan ook heel blij met onze geweldige cast die laat zien dat dankbaarheid, als mooiste uiting van plezier, tot succes leidt!'

The Gentleman’s Wager II verschijnt na de lancering van de nieuwe internationale campagne van JOHNNIE WALKER, Joy Will Take You Further, die bewijst dat plezier de drijvende kracht is van vooruitgang. En dat dankbaarheid de mooiste uiting van dat plezier is!

De film The Gentleman’s Wager II is nu online te bekijken op: www.youtube.com/johnniewalker

Praat mee op social media via #johnniewalker en #joyofgiving

Over JOHNNY WALKER BLUE LABEL

Slechts 1 op de 10.000 vaten, die uit alle windstreken van Schotland komen, is geschikt voor JOHNNIE WALKER BLUE LABEL, de blend die in de wereldwijde whiskyindustrie als baanbrekend wordt bestempeld.  In elke fles JOHNNIE WALKER BLUE LABEL ligt het zeldzame karakter en het vakmanschap besloten. Deze fles cadeau geven is daarmee de ultieme uiting van dankbaarheid.

Opmerkingen voor redacties (niet voor publicatie):

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
PR bureau Golin
Romain Adam

Diageo
PR Manager Reserve Benelux
Tessa Kroon

Over de campagne JOY WILL TAKE YOU FURTHER

De film The Gentleman’s Wager II voor JOHNNIE WALKER BLUE LABEL verschijnt een maand na de lancering van de nieuwe internationale campagne van JOHNNIE WALKER, Joy Will Take You Further. De nieuwe Keep Walking-campagne is in 50 landen tegelijk uitgebracht en bereikte in de eerste weken al meer dan 350 miljoen consumenten. Het is de grootste lancering in de geschiedenis van het merk.

Over de film The Gentleman’s Wager I (2014)

Het eerste deel van The Gentleman’s Wager werd opgenomen op de Britse Maagdeneilanden en in Londen, en werd geregisseerd door Jake Scott. De film gaat over de zoektocht naar een unieke ervaring. Jude Law speelt de rol van een man die alles al heeft, maar desondanks een weddenschap aangaat met het personage van Giancarlo Gianni. De inzet: een klassiek, zeldzaam en met de hand vervaardigd jacht van Baglietto. De enige manier waarop Jude kan winnen is door het uiterste uit zichzelf te halen en een bijzondere show neer te zetten. Deze korte film was een groot internationaal succes en werd na de lancering in juli 2014 meer dan 45 miljoen keer online bekeken.

Over DIAGEO

Diageo is wereldwijd marktleider in alcoholische dranken met een opzienbarend portfolio bestaande uit sterkedranken, bieren en wijnen, waaronder Johnnie Walker, Crown Royal, JεB, Buchanan’s, Windsor en Bushmills whisky's, Smirnoff, Cîroc en Ketel One wodka's, Captain Morgan, Baileys, Tanqueray en Guinness.

Diageo is een internationaal bedrijf en onze producten worden in meer dan 180 landen verkocht. Het bedrijf heeft een beursnotering aan de New York Stock Exchange (DEO) en de London Stock Exchange (DGE). Bezoek onze website, www.diageo.com, voor meer informatie over Diageo en onze mensen, merken en prestaties. Diageo heeft een internationale informatiebron om praktische tips en initiatieven te delen ter promotie van verantwoord alcoholgebruik. U vindt deze op www.DRINKiQ.com.

Vier het leven, elke dag en overal.

De woorden JOHNNIE WALKER, BLUE LABEL, KEEP WALKING, JOY WILL TAKE YOU FURTHER, het Striding Figure-apparaat en de bijbehorende logo's zijn handelsmerken van (c) John Walker & Sons 2015.

Persbericht---Johnnie-Walker---Johnnie-Walker-Blue-Label-lanceert-The-Gentleman_s-Wager-II-met-Jude-Law.doc

DOC - 905 Kb

Romain Adam